Budak comel Tengah cuRik2 Usha



Jun 4, 2014

DNA B*** DALAM CADBURY CHOCOLATE

salam,,, kecoh pasal dna babi dlm chocolate ,,

hmm,...nasib baik aku nie Bukan penggemar tegar coklat cadbury a.k.a b*** 
fuh....aku nie pelik la..nape sijil HALAL diberi sedangkan bAhan dlm coklat tu bende haram???

ke main bagi jek sijil HALAL tu ?? mcm jual kat pasar mlm?? cmtu ek?
ke JAKIM yg main hentam jek bagi tanpa usul periksa yg berkualiti??? tak pun buat keje Tak ikhlas , ish222..sanggup bagi org Islam makan bende haram tuh?? astagfirullahalazim.....


satu bende yg aku pelik kenapa baru SEKARANG nak BOIKOt coklat cadbury tuh???
padahal bende nie dah lama dan bertahun2 wujud pasal dna TU dalam coklat ?? tapi xde pulak nk BOIKOT bgai2...lg satu kenapa SKRG?? BKN DULU>>>DULU...DULU....DAn DULU...???

ke dulu sebab jahil pasal HALAL HARAM tu main belasah jek?? cmtu ek..?
aku rasa bende nie dh lama tersebar pasal DNA B*** dlm cadbury nie..tapi masyarakat tak ambik pusing smua tu ,,, sebab Tak pernahTaHu  Atau XNAK  aMbIk TAHU! sebab Coklat tu popular jdi kegilaaan smua org... dan tkut nk tegak kebenaran??cuba korang cari kat google bersepah pasal bende nie .. aku tak pasti thun bila..tp memang ada artikel pasal cadbury ,,, sebab tu sampai sekarang aku sgt was3e... sebab tu slh satu sebab kenapa aku tak makan coklat cadbury smpai ke hari nie.... -.-"  bukan xnak share dengan pasal artikel tu , cuma xnak nanti org cakap bende tu fitnah kan,,, ?? so pandai2 lah memilih baik buruk sesuatu perkara :)  

bukan cadbury je yg ada dna babi ,,, makanan2 lain pn ada,,,cuma kita kene la pandai2 cri info pasal bnde haram tu ,,sbb nak tak la menyesal selamanya,,,, selain dpt dijadikan panduan.

#mcd dlu pn cmtu gak boikot...last2 hentam jgk msuk perut 
#lamamnelehtahanboikottu

#jgnboikothangat2tahisudah




terima kasih sudi membaca =)

0 5 gOmeL -gOmEL: