Budak comel Tengah cuRik2 Usha



Jul 1, 2012

terluka kerana cinta




cinta itu menyakitkan ...



doa adalah senjata orang Islam , doa adalah segalanya , doa adalah kekuatan seorang mukmin , bila kita dalam kesusahan dan kesenangan haruslah berdoa , doa bagi orang yang dikhianati dan disakiti selalunya dimakbulkan samada secara cepat atau lambat , oleh itu sesiapa yang pernah disakiti dan dikhianati insyallah doanya pasti akan termakbul..


cinta ..apa maksud cinta ? cinta adakah hanya sekadar melafazkan ucapan atau kata2 " saya mencintai awak" , " I love u" , adakah sudah memadai ? TiDAK !! itu tidak memberikan apa-apa dalam erti sebenar dalam sesuatu hubungan , ye cinta itu amat merumitkan , cinta,, adalah dua jiwa saling menyanyangi dan menyintai antara satu sama lain tanpa paksaan , ianya hadir tanpa kita sedari ,,


Tapi ,, CINTA juga buat manusia kecewa kerana CINTA  , CINTA buat manusia BUTA akan kehadirannya , CINTA itu boleh MEMBUNUH manusia , CINTA itu segalanya , CINTA buat kita terleka , CINTA buat manusia MENANGIS , CINTA itu RACUN , sekali manusia kecewa kerana CINTA , ia tidak lagi percaya kepada CINTA , kerana CINTA manusia jadi GILA , semua kerana CINTA ..


Tapi..bagaimana CINTA yang diKHIANATI ???  Ya,,, cinta yang dikhianati amatlah menyakitkan hati dan jiwa,,puas kita mencari dimana silapnya , puas kita berfikir apakah puncanya,,sehingga cinta yang dijaga selama ini diKHIANATI sendiri oleh pasangan ??? puas mencari apa salah diri hingga sanggup mengkHIANATI cinta . ye..itulah cinta yg tidak ADIL kann..


ye...amatlah menyakitkan , Tuhan saja yang tahu bila menanggungnya sendiri , mungkin disebabkan kerana diri ini terlalu jujur dengan CINTA , tapi apakah salahnya jika JUJUR?? adakah ia satu kesalahan dalam perhubungan?? or  ye,, mungkin ini balasannya jika terlalu jujurnya dalam sesuatu perhubungan .. ;(


cukuplah,, bagi aku susah untuk nak percaya kepada cinta , susah nak percaya kepada lelaki . ye aku sudah terlalu faham dengan permainan semua lelaki . Lelaki semuanya sama sahaja , suka mainkan perasaan perempuan . Untuk yang bernama LELAKI , kenapa kamu melakukanya ?? pernah tak kamu terfikir apakah perasaan PEREMPUAN dengan tindakan sebegitu?? atau sengaja melakukan kerana DENDAM???


hanya doa orang dikhianati pasti dimakbul , ye.. hanya doa yang dapat merawati dan menenangkan hati dan perasaan kecewa , biarlah Tuhan menentukan balasan yang telah dilakukannya .



sayangilah dia selagi masih bersamamu
sayangilah dia selagi dia masih tersenyum keranamu
sayangilah dia selagi dia menemani mu walau kamu x penah sedar
sayangilah dia kerana dia buat kamu tersenyum
sayangilah dia kerana dia lah membuat kamu kenal erti memerlukan
sayangilah dia kerana menyanyangimu walau tak diluah dengan kata-kata
kerana sekali dia mengatakan sayang kpd kamu, selamanya hanya kamu .





terima kasih sudi membaca =)

0 5 gOmeL -gOmEL: