Budak comel Tengah cuRik2 Usha



Jun 23, 2011

shopping mopping...






salam..
ari nie kene g shopping lagi lar sebab ada barang x beli lagi nak kena daftar hari selasa depan - masuk study -

dengan semangat yg berkobar2 dengan niat nak beli barang , sebelum g aku dah senarai barang2 yg aku nak beli tuh bkn pe takot nty x cukup bajet plak kan?besa lar aku nih kalo g shooping nih mcm2 bnde ak nk beli...haha...



ok..teruskan cerita..aku pon g la c-mart arau,sorang2 je taw mak xnak teman aku sebab penat kot..so terpaksa lar aku g sorang2 ngn merepit  ala parasit haaha.."minah rempit lah kejap" haha..xpe2 bukan selalu nak merempit nih..nanti x pasal2 kna tahan dek pak cik polis ha..x mntak mcm tuh...xmo2..

sesudah parking ditempat yg selamat(kat sini bahaye skit sbb ada kes curik motor )so dengan lafaz selawat n berbekalkan segala pangkat  kunci safety key, aku pon bungkus la mymtorcomel aku tuh sebab xnak biar dia lari..haha..nanty aku nak balek ngn pe?xkan jalan kaki kot?

dengan langkah semangat yg jitu aku terus menaiki tangga bergerak (omg putih pgl escalator) dengan larian 300 meter sampai di tngga aku terus pecut sekuat hatinya.. haha..pastu aku pon terus ambik bakul nak isi barang2 aku yg x seberapa tuh yg bakal dibeli..jenuh jugak lar aku nk cari barang nih yer la nama pon pasaraya C-Mart mesti lar sebesar Tesco kot..pusing sini , sana huh..penatnya naik lenguh kaki aku nih tapi dalam sabor je lar :(  , kalo ikutkn hati aku malas dah nak  beli sabor je lar tapi kene beli jugak..so bertahan jer lar..kat luar tu ujan lebat sebab tu rasa sejuk semacam jer..huhu..ak dah naik beku dah...sebab air conditioning(penghawa dingin) dorang terlebih  degree kot,  ditambah pulak ngn hujan lebat kt luar tu smakin sejuk ler kt dlm pasaraya  nih woooo...hhuuhu..

tengok dalam bakul sekit je barang yg aku beli tapi dekat list aku tengok banyak je..pelik pulak ..sambil mengaru2kan kepala yg x gatal.ye lar tadi jadi beku kejap sebab tu kaki aku dah jd kerem,  sebab tu barang yg len x g cari lg..huhu..penatnya..tapi aku agak berhati2 skit lar takot kot nak beli barang sebab takot lari bajet aku..camna nih??hmm..tengok2 dlm sepuluh barang jew aku beli..malas la nk beli lg sebab takot lari bajet.

dengan bebesar hati ckp ok dah ckup mesti x larik bajet pnya caye lar..bila dah sampai kat kuanter,terus g bayar, tit tit .. si cik adik counter ckap kak smua skali rm 50.10 sen .wah! hambek kau ! banyak lar x lari bajet.ko tengok tu rm limapuluhringgitsepuluhsen beb.tidakkkkkk!...jerit lar kuat . kuat bg satu pasaraya tu dengar ko sore ko tuh yg sengaw..wawa.....huhu..

aku pelik kot xkan sepuluh barang jew harga limapuluhhenget?berbaloi kah?huh!aku xpuas hati lar barang aku pilih yg murah2 je xkan boleh jd smpai limapuluhenget...x boleh jadi nih! cer korang pkir kalo barang yg korang beli tuh x sampai sepuluh barang pastu bila bayar cik kuanter tuh cakap limapuluhhenget harganya,...apa perasaan korang?rasa bengang x?hah..macam tuh lar aku rasa macam nak g jerit je kuat sambil g lempar barang2 tuh dalam tong sampah!geram betol lar..kalo macam nih lar len kali aku dah x shopping kat c2 sebab aku dah blacklist C-Mart tuh okey...

kalo korang nk g shopping tuh hati2 larh ye, ^-^

p/s : berhati2 lar dengan brg yg korang beli...check price dlu bwu beli .
        kalo x puas hati jugak price kt barang tuh korang g check       
        kat (mesin check harga) okey ..

notahati : aku  jadikn ia stu pgalaman bt aku...hehe..tapi aku xpenah
               serik g shopping sebab aku suke shopping hehe..







terima kasih sudi membaca =)

0 5 gOmeL -gOmEL: